Teszt fórum



 
Finite Incantatem
◇◈ We've all got both light and dark inside us ◈◇

kész biszbaszok

Go to page : 1, 2, 3, 4, 5  Next
avatar


Momcsinak



25

kész biszbaszok Empty
Próba Tag
Mon Mar 30, 2020 9:27 pm
Kronológia



1998


Harry Potter, a Kis Túlélő végzett a Sötét Nagyúrral a roxforti ostrom alatt. A Nagyúr testét elszállították a Mágiaügyi Minisztériumba, a menekülő halálfalók után pedig azonnal aurorosztagokat küldtek. Néhány nap alatt a legtöbbjüket sikerült elfogni, majd heteken belül megkezdődtek a tárgyalásaik. Néhányan el tudták kerülni az Azkabant, de legtöbbjük a hírhedt varázslóbörtönben végezte. A Wizengamot nem tudott megállapodni a büntetés mértékében – életfogytiglan tartó szabadságvesztés vagy halálbüntetés. Így a volt halálfalók egyelőre bizonytalan kimenetellel kerültek az Azkaban áttörhetetlen falai közé. A kezdeményezés ellenére a dementorokat nem helyezték át a börtönből.
Ideiglenes mágiaügyi miniszternek Kingsley Shackleboltot választották, ezzel egyidejűleg megkezdődtek a Roxfort újraépítési munkálatai.
Voldemort Nagyúr temetési helye ismeretlen, a kormány hétlakat alatt őrzi a varázsló sírjának helyét – már amennyiben létezik ilyen.


2001


A hosszú ideig húzódó hajtóvadászatok és az ország rendjének visszaállítása után Kingsley Shackleboltot megválasztották hivatalos mágiaügyi miniszterré, pártja általános népszerűségnek örvendett. Szigorú törvényeket hozott a feketemágia használatát illetően, továbbá folytatódott a még mindig szökésben lévő halálfalók felkutatása. Sokan közülük a bíróságig el sem jutottak, heves ellenállásuk az őket elfogó aurorok ellen a halálukkal végződött.


2009


A közéleti diskurzus részévé vált a varázstalanok felé nyitás kérdése. A társadalom két részre oszlott - eltekintve a téma iránt érdektelenektől -, sokan támogatták a közeledést a muglik felé, míg mások hevesen ellenezték azt. Kezdetekkor a véleménykülönbségek békés keretek között maradtak, minimális személyeskedéssel, a vita politikai és morális kérdésként zajlott.
Ezzel párhuzamosan erősödni kezdett a nemzetközi együttműködés, nem pusztán európai résztvevőkkel. Az Egyesült Államok, Japán és több afrikai ország is csatlakozott az integrációs törekvésekhez.


2013


Pollux Blacket mágiaügyi miniszternek választották, tőle csak hajszálnyival maradt le Maurice Briggs frissen alakult pártja. Black és kormánya a négy éves ciklus alatt kiépítette a nemzetközi cserediák rendszert, amely azóta is virágzik, a varázstalanokkal való szorosabb kapcsolat kérdése ismét előtérbe került. A kormánypárt szorgalmazta a Varázstitokvédelmi Alaptörvény megváltoztatását ésszerű keretek között, azonban ez nem került megszavazásra.
Eközben Briggs hatásos kampányba kezdett Blackék ellen, azzal vádolta őket, hogy a korábbi halálfalók motivációi hajtják őket és valójában el akarják nyomni a muglikat - "neogrindelwaldistának" és "beépített halálfalóknak" nevezte őket beszédeiben és nyilatkozataiban. Briggsnek köszönhetően érezhetően növekedett az aranyvérűekkel szembeni előítélet, amely a háborút követően amúgy is jelen volt, az emberek nem felejtették el a halálfalók rémuralmát. Hermione Granger és Harry Potter, sokak számára meglepő módon Black pártját fogta ebben a kérdésben. A haladás szellemében ők is nyitni akartak a muglik felé, abban bízva, hogy a megismerés talán ellehetetleníti a jövőben a Voldemortéhoz hasonló eszmék kialakulását. Mr. Briggs árulónak bélyegezte őket, sokan pedig osztották a nézeteit.


2015


Hermione Granger a Varázsbűn-üldözési Főosztály főosztályvezetője lett, ezzel párhuzamosan egyre gyakrabban szólalt fel politikai és társadalmi kérdésekben is. A 2015-ös év végére saját pártot alapított, amelyhez a következő választásig számtalan ismert név csatlakozott, köztük szerepelt Kingsley Shacklebolt is. Ms Granger a Wizengamot elé terjesztette a házimanókról, vérfarkasokról és egyéb értelmes lényekről készített törvényjavaslatait, amelyek részlegesen meg is valósultak, így például a fiatalkorú farkaskórban szenvedőket nem zárják ki az oktatásból, több lehetőség áll nyitva előttük - helyzetük azonban továbbra is hátrányos.
Briggs kampánya egyre hangosabbá és erőszakosabbá vált, ő maga pedig minden eddiginél népszerűbbé. A halálfalók újraszerveződésének veszélyére hívta fel az emberek figyelmét, akik nyitottak voltak az üzenetre.


2017


Maurice Briggset mágiaügyi miniszterré választották négy évig tartó kampányolása után. Hamar munkához látott: a minisztériumi dolgozók közül sokan vizsgálatok elé néztek és elbocsátották őket "szélsőséges nézeteik" miatt. Akire rábizonyították, hogy köze volt akármilyen módon Voldemort Nagyúr csatlósaihoz, az elbúcsúzhatott a munkahelyétől a Mágiaügyi Minisztériumban - akkor is, ha történetesen ő maga nem vállalt semmilyen szerepet a halálfalók ténykedésében. Még ebben az évben oktatási reformterveket kezdtek el kidolgozni, a velük szemben állók lejáratása pedig jobban dübörgött, mint eddig valaha.


2018


A Roxfort élére tanfelügyelőt neveztek ki, emellett pedig a tanterv is komoly változásokon ment keresztül, aminek a tanárok a legkevésbé sem örülnek. A Roxfort önállósága rengeteget csökkent, az idős professzorokat kísértetiesen emlékezteti a Cornelius Caramel alatti időkre, szerintük már csak Dolores Umbridge békaszerű arca hiányzik az iskola folyosóiról.
A Varázstitokvédelmi Alaptörvényről szóló egyeztetéseket levették a napirendről, aki akár csak szóba meri hozni a muglik felé nyitást, az hamar közellenséggé válik.


2019


Hermione Granger sikeresen megőrizte pozícióját főosztályvezetőként, azonban most már sokkal nagyobb ambíciókat is dédelget. Nem elégszik meg a házimanók jogainak kivívásával, mindenki boldog jövőjéért akar küzdeni. A legjobb tanácsadókkal és politikusokkal vette körbe magát, bármire kész azért, hogy gátat szabjon Briggs terveinek és megszerezze a mágiaügyi miniszteri széket. Talán még egyik fél sem sejti, hogy a konfliktus akár ki is léphet a politika amúgy sem békés keretei közül és elszabadíthatnak valamit, amitől mindkét tábor meg akarja óvni a varázsvilágot...


Back to top Go down
avatar


Momcsinak



25

kész biszbaszok Empty
Próba Tag
Mon Mar 30, 2020 9:34 pm
Cserediák program



A Pollux Black által bevezetett és azóta is virágzó cserediák program értelmében a Roxfort a világ minden varázslóiskolájával kapcsolatban áll és fogadja, tanítja az ottani diákokat, ami fordítottan is hasonlóan működik. A program a diák által választott időre szólhat az előre megszabott egy féléves és három éves határok között. Amennyiben a diák ezt hosszabbítani szeretné, külön kérvényt kell benyújtania, okot meghatározva a maradására. Emellett a végleges iskolaváltás is lehetséges, ha a diák megszereti azt az iskolát, amelyben cserediákként tanult, ezt nem akadályozza semmilyen szabály vagy törvény. A végzősöknek lehetőségük van a záróvizsgáikat a csereintézményben letenni.
A Roxfort esetében az újonnan érkező diákok az elsősök beosztási ceremóniája végén maguk is megkapják a Teszlek Süveget, amely a nekik legmegfelelőbb házba ossza be őket, tanulmányaikat pedig ott folytathatják, saját évfolyamukon.



Back to top Go down
avatar


Momcsinak



25

kész biszbaszok Empty
Próba Tag
Mon Mar 30, 2020 10:05 pm
Külföldi varázslóiskolák



Beauxbatons





A Beauxbatons Mágusakadémia Franciaország iskolája, mely az ország déli részének hegyeiben található. Diákjaik között nagy számban előfordulnak francia mellett spanyol, portugál, holland, luxemburgi és belga származású tanulók is. Nagynevű varázslóiskolának számít, falai között olyan jól ismert személyek tanultak, mint Nicolas Flamel, a bölcsek kövének elkészítője és felesége, Perenelle, vagy éppen Vincent Duc de Trefle-Picques, aki a francia forradalom idején egy varázslat segítségével hitette el, hogy már lefejezték, így menekülve meg a kivégzés elől.
Az épület egy hatalmas és gyönyörű vidéki kastély, melyet a környező hegyekből mágikusan készített lenyűgöző kertek és szökőkutak vesznek körül. Az étkezőben erdei nimfák énekelnek az ebédelő diákoknak, karácsonykor pedig el nem olvadó jégszobrok díszítik az egész termet. Egyesek szerint a birtok alkimisták aranyának támogatásából épületett meg, és az iskola parkjának közepén egy szökőkút is áll, amely nevét Nicolas és Perenelle Flamelről kapta. Sokan hiszik, hogy a szökőkút vizének gyógyító és szépító hatásai vannak.
Az iskolából utazó diákok világoskék hintóval közlekednek, melyeket tucatnyi abraxán ló repít maga után. További tradícióként jelenik meg, hogy az igazgatónő érkeztekor a diákok felállnak asztalaiktól és addig nem foglalnak újra helyet, amíg Madame Maxime helyet nem foglal.



Castelobruxo





A brazil varázslóiskola, ami egész Dél-Amerika területéről fogadja a tanulókat, valószínűleg az esőerdő mélyén található. A nagyszerű kastélyt a muglik romokként látják, ha mégis ráakadnak - csakúgy, mint a Roxfortnál, megoszlanak a vélemények, hogy az ötlet melyik iskolától származott.
Az iskola maga arany sziklákból álló szögletes építmény, amit gyakran hasonlítanak ősi templomhoz. (Ne keresztény templomra gondoljatok!) Az épületet és a környéket caiporák védik, akik kis, szőrös szellemlények, akik elképesztően csínytevőek és trükkösek, és éjjel jönnek elő, hogy védjék a diákokat az erdőben lakó lényektől.
A korábbi igazgató Benedita Dourado állítólag egyszer nagyon jót nevettet, amikor Roxfortban tett látogatásakor az ottani igazgató, Armando Dippet Hóborcra panaszkodott. A felajánlást, miszerint küld pár caiporát a Tiltott Rengetegbe, hogy "megmutassa, mi az igazi bajkeverés", nem talált elfogadtatásra.
A Castelobruxo diákjai élénkzöld talárt, és kifejezetten tehetségek mind a magizoológiában, mind a gyógynövénytanban. Nagyon népszerű cserediák programjuk is van az európai diákokkal. Ezt a programot nem tudták kifizetni Bill Weasley szülei, ami miatt a levelezőtársa olyan csalódott volt, hogy valami nagyon csúnyát talált küldeni a következő postával.
Az iskola falai közül több világhírű varázsló került ki, például a világ egyik leghíresebb bájitalmestere, Libatius Borage, többek között a Haladó bájitalgyártás, az Ázsiai antimérgek és a Fiesztázz egy palackban!. Itt tanult João Coelho, a világhírű Tarapoto Tree-Skimmers kviddicscsapata is.



Durmstrang





A Durmstrang Európa három legnagyobb varázslóiskolájának egyike, mely a kontinens északi részén helyezkedik el. Diákjait Kelet- és Észak-Európa több pontjából is fogadja és tanítja, bár nem vesz fel mugli születésű diákokat. Hírhedt arról, hogy a tantervben nagy szerepe van a sötét varázslatok oktatásának is.
Az iskola, a Roxforthoz hasonlóan szintén egy kastély, ugyanakkor közel sem olyan nagy. Négy emelet magas, ódon épület, melyben fény csak akkor ég, ha annak mágikus céljai vannak. Óriási birtok veszi körül, több tóval és hegyekkel, melyek mind rejtve maradnak a muglik szemei elől.
Diákjai között tartjuk számon Gellert Grindelwaldot, minden idők egyik legnagyobb sötét varázslóját, Igor Karkarovot, az egykori igazgatót és halálfalót, valamint Viktor Krumot, aki az 1994-es Kviddics Világkupán második helyet szerzett a bolgár csapatnak.



Ilvermorny





Az Ilvermorny Boszorkány- és Varázslóképző Szakiskola az Amerikai Egyesült Államok keleti partján fekszik, és Észak-Amerika teljes egészéről fogadja a diákokat. Az épület eredetileg egy magáningatlan volt, majd amikor iskolává vált, folyamatos bővítéseknek vetették alá és végül így lett belőle egy hatalmas kastély, melynek kapuit márványszobrok őriznek a ház eredeti tulajdonosairól.
A Roxforthoz hasonlóan itt is négy házba kerülnek besorolásra a diákok, bár más paraméterek mentén. A Horned Serpent diákjait az eszük és az elméjük irányítja, a ház a tudósokat favorizálja. A Wampus a mágus testét képviseli és tagjai között harcosok vannak. A Thunderbird a lélek erejét tartja nagyra egy diákban és a kalandorokat választja. A Pukwudgie a szívet reprezentálja és a gyógyítókat veszi magához.
A beosztási ceremónia során az elsős diák megáll a tágas előterem közepén, szemben négy, a házak állataira faragott faszoborral szemben, az idősebb diákok pedig a termet körülvevő galéria tetejéről figyelik az eseményeket. Amennyiben az egyik ház magáénak akarja a diákot, a hozzá tartozó szobor reagál a jelenlétére. A Horned Serpent homlokán található kristály ragyogni kezd, a Wampus oroszlánként üvölt, a Thunderbird a szárnyaival csapkod, a Pukwudgie pedig megemeli a kezében lévő nyilat. Azon ritka esetekben, amikor kettő, vagy még ritkábban több ház is magáénak akarja a diákot, a fiatal mágus maga választhatja ki, melyik házhoz szeretne tartozni. Legritkább esetekben, több tíz évente egyszer megtörténhet, hogy mind a négy ház magáénak akarja a diákot, ilyen megtiszteltetésben volt része Seraphina Picquerynek, a MACUSA 1920-1928 közötti elnökének, aki a Horned Serpentet választotta.

Az iskola egyik alapítója egy mugli - ebben az esetben inkább magnix - volt, ezáltal az Ilvermornyt tartják a legdemokratikusabb és legkevésbé elitista mágusakadémiának az összes közül.



Mahoutokoro





Az ősi japán iskola rendelkezik a 11 iskola közül a legkisebb diáktestülettel. Már 7 éves kortól fogadja a tanulókat, bár csak 11 éves kortól laknak bent. Amíg csak napközbeni képzésre járnak, a varázslógyerekek minden nap ide-oda repülnek otthonuk és az iskola között, egy hatalmas viharfecske hátán. A díszes és lélegzetelállító épület jádéból készült, és a lakatlan (legalábbis a muglik így hiszik) vulkanikus sziget, Minami Iwo Jima legmagasabb pontján áll.
A tanulók, amikor megérkeznek, elvarázsolt talárokat kapnak, amik velük együtt nőnek és változik színük, annak megfelelően, hogyan lépnek előre tanulmányaikban a viselőik - halvány rózsaszínből indul, és végül (ha minden tárgyból sikerül jó jegyeket szerezni) aranyszínűvé válik. Ha a talár fehérre vált, az azt jelenti, hogy a fiák megszegte a japán varázslótörvényeket, és illegális varázslatokat gyakorolt (amit mi Európában sötét varázslatnak hívunk), vagy megszegte a Nemzetközi Titokvédelmi Alaptörvényt. "Fehérre váltani" hatalmas szégyennek számít, ami egyenes utat jelent az iskolából a Japán Mágiaügyi Minisztérium tárgyalására.
A Mahoutokoro elismertsége nem csupán a lenyűgöző akadémiai eredményeknek köszönhető, hanem a kiemelkedő kviddicsteljesítménynek is. A sportot a legendák szerint évszázadokkal ezelőtt hozta be Japánba egy csapat vakmerő roxforti diák, akiket félbeszakítottak, miközben körbe akarták repülni a Földet erre teljesen alkalmatlan seprűkkel. Az iskola varázslóképes alkalmazottjai mentették meg őket, miközben épp a bolygók mozgását tanulmányozták. A diákok végül elég hosszú ideig maradnak japán ismerőseiknél, hogy megmutassák nekik a játékot, amit aztán később keservesen bántak. A japán kviddicsválogatott minden tagjára és a jelenlegi Champion's Leauge győztesekre (a Toyohashi Tengu) is igaz, hogy vitézül tűrik a fárasztó edzéseket, amikor is például a tomboló óceán fölött gyakorolnak viharban, és nem csupán a gurkókra, hanem a közönséges mugli repülőkre is oda kell figyelniük, amelyek a szomszédos szigetről szállank fel.

A japán varázsvilágról és az iskoláról részletesebben olvashatsz lejjebb.



Uagadou





Habár Afrikában sok kisebb varázslóiskola akad, csupán egy van, ami kiállta az idők próbáját (legalább ezer évet), és képes volt megőrizni irigylésre méltó nemzetközi elismertségét: az Uagadou. Az összes varázslóiskola közül a legnagyobb, és az egész kontinensről várja diákjait. A helyére csupán úgy hivatkoznak: a Hold Hegyei. A látogatók lenyűgöző, hegyoldalból kivájt és ködbe burkoló épületről mesélnek, ami miatt néha olyan, mintha a levegőben lebegne. Sok varázslat (legalább így tartják) Afrikából származik, és az iskolát elvégző varázslók jók asztronómiában, alkímiában és alakváltásban.
A pálca európai találmány, habár az afrikai boszorkányok és varázslók is hasznos eszköznek találták és átvették az utóbbi évszázadban, ennek ellenére sok varázslatot egyszerűen az ujjukkal vagy kézmozdulatokkal hívnak életre. Emiatt az itteni diákok jól tudnak védekezni, amikor megvádolják őket a Nemzetközi Titokvédelmi Alaptörvény megszegésével ("Én csak intettem, soha nem akartam, hogy leessen az álla").
A legutóbbi Animágikusok Nemzetözi Szimpóziumán az Uagadou Iskolai Csoport nagy figyelmet vívott ki a sajtótól, amikor is egy kiállításon összehangolt alakváltásuk miatt majdnem zendüléshez vezetett. Sok idős és tapasztalt boszorkány és varázsló érezte magát veszélyben a tizennégy évesektől, akik puszta akarattal képesek voltak elefánttá vagy csimpánzzá változni, és hivatalos panaszt is benyújtott Adrian Tutley (animágus: futóegér) a Mágusok Nemzetközi Szövetségéhez.
Az ünnepelt öregdiákok hosszú sorába tartozik Babajide Akingbade, aki legyőzte Albus Dumbledore-t a Mágusok Nemzetközi Szövetsége elnökhelyettesi címéért folytatott küzdelemben.
Az Uagadou-ra felvételt nyert diákok Álomhírnökök útján értesülnek, akiket a napi igazgató vagy igazgatóhelyettes küld. Az Álomhírnök megjelenik a gyerekek mellett, miközben alszanak, és egy jelképes tárgyat hagy nekik, általában egy vésett követ, amit a gyerek a tenyerében talál, mikor felébred. Egyik másik iskolában sem választanak így diákokat.



Forrás



Back to top Go down
avatar


Momcsinak



25

kész biszbaszok Empty
Próba Tag
Mon Mar 30, 2020 10:09 pm
A japán varázsvilág és a Mahoutokoro


Japán és a Mágia


A japán kormány és a varázslók között sokkal szorosabb az együttműködés már a kezdetektől fogva, mint más nemzeteknél. A hagyománytisztelő nemzetnél korábban a köztudat szerves része volt, hogy néhányan mágikus erővel rendelkeznek, manapság ennek nincs akkora jelentősége, de a tradícióikban most is megjelennek.
A japán mágia és annak elsajátítása néhány dologban eltér az európai, vagy amerikai varázslatoktól. Például a tanulók már hét évesen megkezdik annak gyakorlását, de ekkor nem bűbájokat tanulnak, (még pálcával sem rendelkeznek) hanem elemi mágiát. A kínából átvett öt elem (tűz, víz, föld, fém, fa), a jin-jang és feng shui, valamint csillagászat teszi ki tanulmányaik nagy részét az első négy évben, illetve a kanji, hiragana és katakana írások elsajátítása. A diákok nagy részének van egy fő-eleme (általában születési horoszkópjuk alapján állapítják meg), ezzel képes a legjobb varázslatokat létrehozni, ritka, hogy valaki mind az ötöt tökéletesen használja.
Ahogy nyugaton, tizenegy éves korukban kapják meg pálcájukat, addigra kialakulnak azon személyiségjegyeik, ami alapján a megfelelő pálca gazdái lehetnek. Ekkor költöznek be a Mahoutokoroba, addig csupán hétköznaponként bejárnak az óráikra.
A japánok a nyugati emberekhez képest igen zárkózottnak tűnnek, saját kis világukba ritkán engednek idegeneknek betekintést, ez a mágusokkal sincs másképpen. Társadalmuk igen zárt, egyrészt nem könnyen fogadják el, ha más nemzetiségű házastársat választ valaki, még ha boszorkányról, vagy varázslóról is van szó, az pedig egyenesen szégyennek számít, ha mahounashi (varázstalan ember) társat választ valaki. Éppen ezért nagyon ritka náluk az ilyen házasság, és ebből adódóan a “félvér” gyermekek.
Ellenben a mahounashi születésű gyermekeket nagyon nyitottan fogadják. Ennek az oka a hit a lélekvándorlásban, hagyományaik szerint az ilyen gyermekek egy korábbi boszorkány vagy varázsló reinkarnációi, ezért gyorsan és zökkenőmentesen integrálják a gyermekeket, bár a szülőkkel nehezebb a helyzet. Ebből adódóan nem is létezik a “sárvérű” kifejezés, kigennek nevezik az ilyen embereket, ami annyit tesz: emelkedő. Nagy szégyennek számít a családokban, ha varázstalan utód születik, kihaku-nak nevezik, ami azt jelenti: hiányos, higított. Az ilyen gyerekeket sokszor küldik vidéki rokonokhoz, vagy egy mahounashi szociális intézményben helyezik el.
Politikai berendezkedése demokratikus, a Miniszterelnök kezében van a döntéshozói hatalom, az aláírásával ellátott törvényeket csupán a Juusantairou (13 vén tanácsa) vétózhatja meg. A Miniszterelnököt öt évente választják meg a 20. életévüket betöltött varázslók és boszorkányok, míg a vének tanácsának tagjait a Naikaku (kabinet) képviselői szavazzák meg ajánlás alapján. A Juusantairou tagja lehet olyan 60 év feletti varázsló, vagy boszorkány, aki valamivel hozzájárult a varázsvilág jólétéhez, és halálukig elláthatják ezt a tisztséget, ha egészségük engedi.

Mahoutokoro


A Minami-Iōtō vulkanikus szigeten fekvő épület pontos építési dátuma nem ismert, annyi biztos, hogy az 5.-6. századi onmyōji-k (jós mágusok) már használták, bár akkoriban nem iskolaként működött. Első tanulói még a szerzetesekhez hasonló életmódban sajátították el a mágia főbb tudományait, és gyakorolták hagyományaikat. A 12. században érkező nyugati varázslóktól és boszorkányoktól vettek át néhány dolgot, ezután kezdtek pálcát használni, valamint oktatási rendszerük is átalakították némiképpen.

Az iskola házai a japán mondavilág szellemeiről kapták nevüket:

Kitsune (róka szellem) - A ház színe a vörös, címerén egy kilencfarkú róka látható. Az házba bekerültdiákok sajátjának a bölcsességet, tanulás iránti vágyat, és a segítőszándékot tartják. Címerállatuk fontos szerepet játszik a mondavilágban, mint vezető szellem, aki segíti az embereket.

Mizuchi (vizi sárkány) - A ház színe a zöld, címerén egy tengeri sárkány szerepel. A házba beosztott tanulókat ravasznak, szívósnak és álhatatosnak írják le. Címerállatuk a folyók istene, aki ritkán kegyes, legtöbbször pusztító istenségként ábrázolják.

Byakko (fehér tigris) - A ház színe a kék, címere egy tigrist ábrázol. A házba bekerült diákokat bátornak, karizmatikusnak, és hatalmas küzdőszellemmel megálldott személyeknek vélik, nagy igazságérzettel. Címerállatuk az állatok királya a mítológiában, aki abszolút erényben és békében uralkodik.

Tanuki (nyestkutya) - A ház színe az arany, címerén egy tanuki van. A házba beosztott tanulókat sokszor álmodozónak, becsületesnek és energikusnak írják le. Címerállatuk a mondavilág szerves része, bohókás és humoros szereplői a legtöbb történetnek.

Nekomata (macska) - A ház színe a lila, címerén három macska található. A házba bekerült diákokat határozottnak, hűségesnek és merésznek tartják. Címerállatuk a folklórban balszerencsét hozó szellem, a japán hiedelem szerint, aki megöl egy macskát, azt hét generációnyi balszerencse sújtja.

Tantárgyaik nagyrészt megegyeznek a roxfortiakkal, tanmenetük annyiban különbözik, hogy a diákoknak tanvezetőjük van, ami azt jelenti, hogy egy tanárhoz tartozik néhány diák (maximum 20-25), és tantervüket vele közösen alakítják ki. Így a kiszemelt szakmához veszik fel tantárgyaikat már tizennégy éves korukban. A tanévet a mahounashi hagyományoknak megfelelően április elsején kezdik, a nyári szünetük csupán hat hét, viszont év közben hosszabb szünidők vannak.
Az iskolában számtalan közösségi program van, amiben részt vehetnek  a diákok. Tanítás után klub tevékenységek, és évente több matsurit (fesztivál) is tartanak, amiken a klubok, vagy az osztályok mutatnak be különböző projekteket. Az iskola születésnapján például egy hétig mindenféle programokat szerveznek a szülőknek, illetve más iskolák diákjainak/tanárainak, amivel az iskola nagyszerűségét igyekeznek bemutatni mindenki számára.
A tantermeket, közös helyiségeket és a hálótermeket is maguk takarítják a diákok, egy forgó rendszerben működő beosztás alapján. Ezzel már fiatalon a fegyelemre nevelik őket, és arra, hogy tartsák tisztán a környezetüket, hiszen annyival könnyebb a dolguk.
Fontos része a kviddics is az iskolai életnek, év közben több meccset játszanak a diákok, és a házi bajnokságra sokszor a profik edzői is ellátogatnak, hogy megnézzék a következő generáció játékosait. Előfordul, hogy valakit már diákként felkérnek egy profi csapat játékosának, ami nagy megtiszteltetésnek számít.

Ezt a csodás, részletes leírást nagyon köszönjük Sayunak!

Back to top Go down
avatar


Momcsinak



25

kész biszbaszok Empty
Próba Tag
Mon Mar 30, 2020 10:16 pm
Roxforti szakkörök, diákszervezetek



Itt találhatjátok a roxforti szakkörök és diákszervezetek részletes leírásait, kivéve a kviddicscsapatokat. Ezek tagjait és a szabad, betöltésre váró pozíciókat ITT tekinthetitek meg, a nyilvántartások aljára görgetve. Az alábbiakban feltüntetett csoportokon kívül újak létrehozására is lehetőségetek van, ehhez csak valamelyik adminnak kell küldenetek egy összefoglalót a következő szempontok alapján: szakkör/szervezet neve, célja, felvételi eljárás (ha van), milyen évfolyamok vehetnek részt benne, általában milyen közös tevékenységet végeznek, mikor és milyen gyakran gyűlnek össze a tagok, betölthető pozíciók.

Diákönkormányzat


A Roxfort 1998-as újjáépítése után megalakult a hivatalos diákönkormányzat, amelynek 21 roxfortos tagja és egy elnöke van, illetve a külföldi iskolák is 2-2 tagot delegálhatnak. Klasszikus felvételi eljárás nincs, a tagokat demokratikus úton választják meg a diákok. A választásokat november közepén tartják, a tanulók tetszőleges számú pártot alapíthatnak, de kikötés, hogy házakon átívelő összefogásnak kell lennie. A diákpártok egy elnökjelöltet kötelesek választani maguk közül. A diákok egy nagyon egyszerű rendszerben szavazhatnak, csupán a szimpatikus párt nevét kell beikszelniük a szavazólapon. A diákönkormányzat képviselőinek összetétele a pártok szavazatainak megoszlása alapján alakul ki, az elnök a győztes párt jelöltje lesz. Amelyik párt nem éri el az 5%-os küszöböt, az nem küldhet képviselőt az önkormányzatba.
A külföldi diákok pártoktól függetlenül, maguk között választanak iskolánként két-két képviselőt egyszerű többséggel.
A választásokat komoly kampány előzi meg, a pártok és elnökjelöltjeik próbálják meggyőzni a tanulókat arról, hogy rájuk adják le értékes szavazatukat. Programot alkotnak, plakátokat készítenek, gyűléseket és kisebb rendezvényeket szervezhetnek, akár a professzorokat is megpróbálhatják maguk mellé állítani. Megvesztegetésért, zsarolásért kizárás jár.
A diákönkormányzat megválasztása után sok feladatért felelős. Ők szervezik az iskolai programokat, becsatornázzák a tanári kar felé a tanulók kéréseit, problémáit, javaslatokat nyújtanak be a professzorok felé, minden lehetséges módon képviselik diáktársaik érdekeit. Általánosan elmondható, hogy a többséget alkotó diákpárt programja érvényesül az adott tanévben, de olykor előfordul, hogy a kisebbségben lévő pártok ötletei is megvalósulnak valamilyen formában. Az elnök megvétózhat javaslatokat.
Havonta egyszer kötelező közgyűlést tartanak, de ezen kívül is bármikor összehívható a diákönkormányzat.
Pozíciók: felelős professzor, diákönkormányzat elnöke, pénzügyekért felelős diák, jegyző, egyéb tagok

Elsősegélynyújtó szakkör



Viviana Rennes professzorasszony érkezésével alakult meg az iskolában az elsősegélynyújtó szakkör. A tanárnő szigorú felügyelete alatt a diákok sok érdekes tapasztalathoz, és tudáshoz juthatnak hozzá ezeken a különórákon. Például megtanulják a sürgősségi ellátás alapjait, sebkötözést, csontforrasztást, égési sérülések ellátását. Egyszerűbb fájdalom, és lázcsillapító főzetek készítését. Érdeklődőbb - általában lányoknak - tart külön csecsemő, és kisgyermekgondozás alapjairól is felkészítő órákat. Valamint ez a szakkör kimondottan hasznos alapozást nyújt azon tanulók számára, akik esetleg valamilyen formában kacérkodnak a gyógyítói, vagy annak valamilyen rokon pályájával. A tanárnő ajánlása hasznos pontokat érhet, az egyetemi felvételi eljárás során. Persze nem ritka, hogy évente egy-két tehetséges diáknak ösztöndíjat is kijárjon az egyetem Medimágia karán.  
Két évente rendezik meg a Nemzetközi Elsősegélynyújtó egyéni és csapatversenyt. Ahol 5 fős csapatok mérik össze tudásukat, illetve a diákok egyéniben is megmutathatják tudásukat. A versenyt mindig másik középiskola rendezi meg, és hagyományosan egy héten át tartó különböző feladatokkal, és tesztekkel tarkított versenynapokon kell bizonyítaniuk a résztvevőknek. Az eseményt természetesen hatalmas gálaest zárja, melyen kihirdetésre kerülnek a nyertes csapatok, és egyéni díjazott diákok. Rennes professzorasszony minden rendezvényre rendkívüli büszkeséggel eltöltve kíséri el kis csapatát a szerzett helyezésektől független.
Pozíciók: felelős professzor, elsősegélynyújtó szakkört vezető diák, tagok

A leírást nagyon köszönjük Ginának!

Kis botanikusok társasága



Immáron kihirdetésre kerül, hogy az idei év szeptemberétől elindul a gyógynövények és ritka, különleges gondozást igénylő – a tankönyvekben nem szereplő - növények nevelését és megismerését magába foglaló „Kis botanikusok társasága” nevű szakkör, talán a növénykedvelők legnagyobb örömére.
A szakkörnek otthont adó üvegházban lehetőség nyílik mindennapi növények nem csak könyvből való megismerése, különleges növények ápolása, nevelése és a belőlük készült főzetek gyógyhatásainak megtapasztalása, valamint a belőlük készített ételek, italok megkóstolása. Ezen felül pedig a növények okozta sérülések, nyavalyák is napirendre kerülnek.
Az iskola falain belül nevelt csemetéket is szívesen várjuk bemutatásra, tippeket, praktikákat kaptok órán kívül arra, hogy a személyes kedvenceiteket miképp gondozzátok szakszerűen.
A belépés ára egyetlen feljelentkezés a listára, hogy részese légy a kevésbé izgő-mozgó, de annál különlegesebb élőlények világának. Remélhetőleg többetek kedvét is sikerült meghozni a jelentkezéshez, nem utolsó sorban pedig remek lehetőség ez azoknak, akik nincsenek annyira otthon a gyógynövénytan tanórákon tanultakban. Jelentkezni bárki tud évfolyamtól és háztól függetlenül.
Pozíciók: szakkörért felelős professzor, szakkörvezető helyettes, szárnysegédek (tagok).

A leírást nagyon szépen köszönjük Neville-nek!


Kórus és zenekar


A roxforti kórus hosszú múlttal büszkélkedhet, már az alapítók idején is létezett. Nincs állandó taglétszám, minden év szeptemberében a kórusvezető tanár meghallgatást tart, ahova bármelyik évfolyam diákjai eljöhetnek. Akiknek az énektudását megfelelőnek ítélik, azok hetente egy próbán vesznek részt, csütörtök délutánonként.
A kórussal párhuzamosan működik az iskolai szimfónikus zenekar, amelyben bárki részt vehet, aki játszik valamilyen hangszeren. Ők hetente egyszer, kedden délután próbálnak, fellépések előtt a kórussal közösen.
A kórus tagjai: kórusvezető, szopránok, mezzók, altok
A zenekar tagjai: karmester, vonósok, fafúvósok, rézfúvósok, ütősök, egyéb


Köpkő klub


A roxforti Köpkő Klub hosszú múlttal bír... és csekély tagszámmal. A varázsvilág kevésbé népszerű játékai közé tartozik a köpkő, ami az üveggolyózásra hasonlít azzal az alapvető különbséggel, hogy minden egyes pontszerzéskor a győztes kő egy borzalmas szagú folyadékot spriccel a vesztes arcába. A játékot tizenöt gömbölyű, kicsi köpkővel kezdik a játékosok (a köpköveket harmincas szettekben árulják) és a győztesnek el kell nyernie ellenfelének összes kövét. A köpkövek leggyakrabban - ahogyan a nevük is erre utal - kőből készülnek, habár előfordulhat, hogy nemesfémből vannak.
A Köpkő Klub hetente egyszer találkozik, szombatonként barátságos mérkőzéseket tartanak és az újoncokat tanítják a játék minden fortélyára. Felvételi eljárás nincs, az új tagok ritkák, hiszen a klub általános gúny tárgya az iskolában.
Pozíciók: felelős professzor, Köpkő Klub elnöke, tagok

Önvédelmi szakkör


Az önvédelmi órák keretében a diákok megtanulhatják, hogyan védjék meg magukat olyan helyzetekben, ahol nem hagyatkozhatnak a varázspálcájukra vagy a varázserejükre. Ez többnyire mugli küzdősportokat jelent, így az ökölvívást, kick-boxot és a krav magát sok más mellett. Ezeket az önvédelmi módszereket és sportokat tanítják az aurorképzőben is, ahol ajánlják is a leendő és már végzett auroroknak is, hogy a képzés elvégeztével is tartsák meg valamelyiket rendszeres edzésekként a reflexek fenntartása érdekében. Ebbe a világba nyerhetnek betekintést a szakkörre jelentkező diákok, valamint mind megtanulhatják, hogyan tudnak hatásosan védekezni a fizikai támadások ellen, közelharc esetén, ami különösen lányok esetében fontos és hasznos tudást jelent.
Pozíciók: felelős professzor, tagok

Párbajszakkör


A párbajszakkör megléte a Roxfortban visszavezethető húsz évvel ezelőttre, amikor a háború után újraépült a kastély és ismételten megkezdődött a tanítás a falai között. McGalagony igazgatóasszony akkor úgy gondolta, hogy feltétlenül fontos a diákok felkészültsége arra az esetre, ha meg kell védeniük magukat, hiába éltünk akkor már békés időket. A részvétel természetesen itt is épp úgy fakultatív, mint a többi szakkörnél, habár az érdeklődés szinte az összes többi szakkörét meghaladja.
A szakkör hetente kétszer gyűlik össze, egyszer a gyakorlott 16-17 évesek vesznek csak részt a foglalkozásokon. Itt nagyon fejlett párbajnál használatos átkokat, rontásokat és egyéb varázslatokat tanulnak és gyakorolnak bábukon, valamint havonta egyszer valós párbajhelyzetet teremtenek nekik a szakkör vezetői, ahol megmérettethetik magukat egymással szemben. A másik alkalommal az 3.-5. évfolyamos diákok tanítása folyik egyszerűbb és biztonságosabb varázslatokkal, különösen nagy odafigyelés mellett a biztonságuk érdekében. Az idősebb diákokból álló csapatból önkéntes módon vállalhatják egyesek a fiatalokkal való munka megsegítését, demonstrálhatnak nekik és természetesen megkönnyíthetik a tanárok munkáját, ők a segítők.
Cain Runcorn tanfelügyelő a szakkör betiltását utasításba adta, így jelenleg a gyűlések nincsenek megtartva, legalábbis nem a tanárokkal együtt. Néhány diák továbbra is tart alkalmanként foglalkozásokat. Aggodalomra azonban nincsen ok, a tanfelügyelő már nem sokáig fog beleszólni a szakkörök működésébe...
Pozíciók: felelős professzorok, segítők, senior tagok, junior tagok

Rajzszakkör


Öt éve alakult meg a Roxfort rajzszakköre a művészlelkű diákok számára. A rajzszakkör megnevezés ellenére nem csak a rajzolást, festészetet gyakorolják közös workshopok keretében a tanulók, hanem kipróbálnak más képzőművészeti ágakat is. A tagfelvételi eljárás alapvetően csak egy feliratkozásból áll, bármely évfolyam részt vehet benne, eszközöket az iskola biztosít a diákoknak, természetesen saját is használható.
A szakkör tagjai hetente egyszer találkoznak, a hétfő délutáni órákban. Olykor heteken át tartó projekteken dolgoznak, máskor minden alkalommal új témában vagy technikával alkotnak, ezt a rajzszakkör vezetője dönti el. Egyben ő felelős a tagok segítéséért, az alkotáshoz szükséges anyagok megrendeléséért - erre pénzt a diákönkormányzat biztosít -, illetve az évente többször megrendezésre kerülő kiállítások megszervezéséért is. A Nagyterem mellett megrendezett kiállításokon túl a rajzszakkör tagjai dekorálják ki az iskolát a jeles ünnepeken.
Pozíciók: felelős professzor, rajzszakkört vezető diák, tagok

Színjátszókör


A Roxfort színjátszóköre egyre nagyobb népszerűségnek örvend, minden szeptember közepén meghallgatásokat tartanak a vállalkozószellemű új tagok számára. A felvételi eljárás a szakkörért felelős tanár, a színjátszókör diákelnöke, illetve két egyszerű tag elbírálásával történik. A meghallgatás egy rövid beszélgetéssel kezdődik, az általános műveltség és a színház iránti rajongásra irányul, ezt követi egy helyben kapott szöveg előadása. Néhány évente akadnak, akik nem színészi babérokra törnek, számukra lehetőség nyílik díszlettervezés, jelmeztervezés munkakörben is tevékenykedni.
A színjátszókör hetente egyszer, szerdán tart kétórás foglalkozást délutánonként. Minden tanévben készülnek halloweeni, karácsonyi és egy évzáró színdarabbal, az órákon ezt gyakorolják. A szerepeket egymás között osztják fel, a rendezés a szakkör elnökének és felügyelőtanárának elsődleges feladata, de természetesen a többieknek is van beleszólása.
Valamennyi évfolyam diákja jelentkezhet a színjátszósok közé.
Pozíciók: felelős professzor, színjátszókört vezető diák, tagok

Vitakör


A vitakör újonnan alakult, diákok által alapított csoport a Roxfortban. Állandó tagsággal rendelkezik, azonban szívesen látnak a kéthetente tartott vitaestjeiken, programjaikon külsősöket is. A vitakör elsődleges célja megosztó kérdések megvitatása, a vitakultúra és az érvelési képesség fejlesztése. Minden programjuk előtt egy-másfél héttel kiplakátolják a házak klubhelyiségében az aktuális témát, a vitatkozó felek nevét és egy papírt, ahol az érdeklődők feliratkozhatnak nézőként. Mindig másik klubhelyiségben tartják a rendezvényt, témától függő, hányan gyűlnek össze. A vitákat a klub valamelyik tagja és a szakkörért felelős professzor moderálja, az alkalomra kiválasztott moderátor tanuló előzetesen kérdésekkel készül.
Minden évben legalább két alkalommal a vitakör vendégeket hív meg, akik egy adott téma szakértői - kutatók, közéleti szereplők, politikusok csapnak össze egy barátságos vita keretében a Roxfort valamely klubhelyiségében. Ezeken az alkalmakon általában a szokásosnál több a néző.
A felvételi eljárás egy adott témában íródott érvelő esszéből áll, amit a felelős tanár és a vitaklub elnöke bírálnak el.
A vitaesteket péntekenként tartják, bármely évfolyam diákjai részt vehetnek rajta, amennyiben tiszteletben tartják mások véleményét és nem zavarják meg a vitát.
Pozíciók: felelős professzor, vitakör elnöke, tagok

Back to top Go down



kész biszbaszok Empty
Sponsored content
Back to top Go down
 Back to top 
Page 1 of 5
Go to page : 1, 2, 3, 4, 5  Next

Permissions in this forum:

You cannot reply to topics in this forum
-
Jump to: